Konum

Hz muhammed in doğumu çocukluğu ve gençliği

admin

Hz. Muhammed’in çocukluğunda yanında kaldığı kişiler kimler?

Bundan sonra Hz. Peygamber dedesinin yanında kalmaya başladı. Hz. Peygamber sekiz yaşına kadar dedesi Abdülmüttalip'in yanında kalırken bakımını da yine dadısı Ümmü Eymen üstlenmiştir.

Hz. Muhammed gençlik yıllarında ne yaptı?

Her peygamber gibi Resulullah da gençlik yıllarında çobanlık yaptı. Mekke'de o devrin yaygın cahiliye uygulamalarının hiçbirine katılmayan Hz. Muhammed, hayatının hiçbir döneminde putlara tapmadı, putlar adına kurban edilen etlerden yemedi, cahiliye devri eğlencelerine dâhil olmadı…

Hz. Muhammed’in gençlerle iletişimi nedir?

Bu sebeple Efendimiz , alâkadar olduğu gençlerin öncelikle karakter ve kâbiliyetlerini tespit etmiştir. Daha sonra onlarla kendi gönlü arasında, âdeta bir cereyan hattı gibi samimî ve derin bir muhabbet bağı tesis etmiş, mecâzî bir ifâde ile onların rûhuna girecek bir damar bulmuştur.

Hz. Muhammed gençliğinde nasıl biriydi?

Büyüklerini sayar ve severdi, onlara hürmet ederdi. Dürüst bir kişiliği vardı. Güvenilir biriydi. Çalışmayı ve insanlara yardım etmeyi severdi.

Abdulmuttalip torununa niçin Muhammed adını verdi?

Yüce Yaratıcıya teşekkür etti. Bundan dolayı develer, davarlar kestirerek Mekke halkına üç kez yemek yedirdi. Kureyşliler, bu ziyafetten sonra: “Ey Abdülmuttalib! Doğumu sebebiyle bize ikramda bulunduğun bu oğluna ne isim taktın?” diye sorunca Abdülmuttalib: “Muhammed ismini taktım!” dedi.

Hz. Muhammed’in çocukluğu nasıl geçmiştir?

Hz. Muhammed (s.a.s.) dört yaşından altı yaşına kadar, öz annesi Âmine ile kaldı, O'nun şefkat ve ihtimâmı ile yetişip büyüdü. Altı yaşında iken, babasının Medine'de bulunan kabrini ziyâret etmek üzere, annesi ve sadık hizmetçileri Ümmü Eymen'le beraber Medine'ye gittiler.

Hz Muhammedin gençlerle iletişimi nasıl olmuştur?

Hz. Peygamber (asm), vahiy katiplerini genellikle gençler arasından seçmiştir. İslâm'a davet mektuplarını da gençlere yazdırmıştır. Bazı gençleri de, Süryanice ve İbranice gibi, o gün için çok ihtiyaç duyulan yabancı dilleri öğrenmeye teşvik etmiştir.